Actualizari si clarificari CITY SHAPER

Actualizari privind PROBA DE ROBOTICA

AR 13 – ZONA DE INTOARCERE, DEPOZITARE STRATEGICA SI ADAPTIVA

16 septembrie 2019

Cu permisiunea implicita de la regula 22 si clarificarea de aici, lucrurile aflate complet in zona de intoarcere pot fi depozitare, manipulate si mutate in orice mod doriti, oricand dupa inspectie.

--- Daca robotul interactioneaza intamplator cu ceva care se afla in repaus in zona de intoarcere, aceasta nu va fi considerata o interactiune cu voi, deci nu este o intrerupere. Altfel spus: dupa orice lansare si inainte de urmatoarea intrerupere, robotul este liber sa intre si sa iasa din zona de intoarcere si sa interactioneze cu lucrurile, chiar daca le-ai „pozitionat” in mod strategic.

--- Daca robotul se deplaseaza catre zona de intoarcere si credeti ca intrarea lui va fi blocata de ceva din zona de intoarcere, puteti muta acest lucru din drum, daca tot timpul a fost si ramane complet in zona de intoarcere.

Memento: Zona de lansare nu face parte din zona de intoarcere. Nu puteti atinge nimic din zona de lansare intre o lansare si urmatoarea intrerupere, cu exceptia eliminarii unui obiect blocat, asa cum este permis in actualizarea AR09.

 

AR 12 – NU SUNT PERMISE BARIERE/ZIDURI PE POD

26 august 2019

Singurul mod prin care Robotul X poate opri robotul Y din a acumula punctele pentru steag/uri este sa fie mai rapid sau mai puternic la marcare. Confruntarile intre roboti sunt permise in mod expres in textul misiunii 1, prin prima propozitie a regulii 30 (INTERFERENTE), dar toate celelalte actiuni competitive sunt reglementate de a doua propozitie a regulii 30.

 

AR 11 – SUSTINUT vs. SUSTINUT ”DOAR DE”

26 august 2019

Aceste doua situatii sunt notate diferit. Amintiti-va exemplul de mai jos cand cititi descrierea misiunilor robotului:

--- Apa este sustinuta de cana, deoarece 100% din greutatea sa este detinuta de cana.

--- Apa este sustinuta de carte, deoarece 100% din greutatea sa este detinuta de carte.

--- Prin urmare, apa NU este suportata „numai de” cana (nici numai de carte).

 

 

AR 10 – CUTII SI TAVI

26 august 2019

--- Puteti transporta echipamentul vostru la masa de concurs in orice cutie sau tava.

--- Cand ajungeti la masa de concurs, asezati toate echipamentele voastre intr-una dintre cele doua zone de inspectie si depozitati cutia sau tava conform indicatiilor arbitrului.

--- Dupa inspectie, toate echipamentele voastre sunt depozitate in zona de intoarcere, conform indicatiilor din regula 19.

 

AR 09 – OBIECTE ESUATE IN ZONA DE LANSARE

12 august 2019

Obiectele esuate / blocate, partial sau total, in zona de lansare pot fi duse in zona de intoarcere, daca doriti. Daca aceasta actiune produce in mod clar / direct o conditie de notare, punctajul astfel obtinut nu va fi luat in considerare.

* Aceasta exceptie de la regulile 22 si 29 atunci cand obiectul esuat / blocat din zona arcului alb cu logo-uri.

 

AR 08 – UTILIZAREA MAINILOR PENTRU INSPECTIE

12 august 2019

Va puteti folosi mainile pentru a restrange / limita echipamentul in volumul unei zone de inspectie.

 

AR 07 – LANSARE ESUATA

12 august 2019

Daca intrerupeti robotul imediat dupa lansare, astfel incat acesta nu a depasit perimetrul zonei de lansare, va trebui sa il lansati din nou, dar nu veti pierde un jeton de precizie. Aceasta este o exceptie de la regula 27

 

AR 06 – OPRIREA CU STRATEGIE/PRECIZIE

12 august 2019

Daca o noua conditie de punctaj este produsa datorita sincronizarii strategice a unei intreruperi (ochii vostri au facut treaba unui cronometru sau senzor), iar acest lucru este evident pentru arbitru, misiunile beneficiare nu vor fi punctate.

 

AR 05 – CLARIFICARI LA REGULA 28

12 august 2019

Iata cele trei posibilitati si urmarile acestora:

1 - Daca incarcatura a fost adusa cu robotul de la cea mai recenta lansare: pastrati incarcatura.

2 - Daca incarcatura era complet in zona de intoarcere cand robotul a fost intrerupt: pastrati incarcatura.

3 - In caz contrar: incarcatura este luata de arbitru.

 

AR 04 – DIMENSIUNEA CONSTRUCTIEI PT. MISIUNEA 11

28 iulie 2019

O parte din dimensiunile structurii voastre pentru misiunea 11 trebuie sa fie mai mari sau egale fata de lungimea unui element LEGO cu 4 crampoane (studs).

 

AR 03 – POZITIA INITIALA A ASCENSORULUI

28 iulie 2019

Pozitia initiala, corecta, pentru ascensor este cu plasarea cabinei albastre in SUS, precum in imaginea de mai jos:

AR 02 – FORMA DRONEI SI POZITIA INITIALA

(Clarificata - sunt disponibile instructiuni de constructie imbunatatite)
28 iulie 2019

Conform cu actualizarea AR02 initiala, modul corect de construire a dronei este prezentat mai jos. Instructiunile de construire au fost actualizate pentru a reflecta acest lucru.

Modul corect de asezare a dronei pe plansa de jos este pe marcajul sau patrat, cu bucla paralela cu liniile de pe marcaj (bucla deschisa este orientata catre zona de lansare).

 

 

AR 01 – MONTAREA SI ASEZAREA PLANSEI DE JOC

(Revizuita pentru a corecta latimea zonei de intoarcere)
28 iulie 2019

Cand asezati plansa de joc pe o masa oficiala, glisati usor plansa pana cand atinge peretii marginilor sudice si estice. Cand dimensiunea mesei si plasarea plansei sunt corecte, zona de intoarcere va masura aproximativ 1143 mm x 342 mm.

Pentru a mentine plansa pe loc, puteti utiliza o banda adeziva subtire, neagra, pe marginea vestica, dupa cum este necesar. Acolo unde banda se lipeste de plansa, aceasta poate acoperi doar marginea neagra a plansei.

 

 

Actualizari privind PROIECTUL DE INOVARE

AP 02 – MISIUNEA 11 SI PIESELE (PREDOMINANT) ALBE

28 iulie 2019

In terenul de joc CITY SHAPERSM pe care l-ati primit, veti gasi elemente LEGO in pachetele etichetate cu „10” pentru a realiza un model al echipei pentru Misiunea 11.

Modelul poate avea orice design, daca indeplineste cerintele misiunii 11. Acest model ar trebui sa reprezinte, intr-un anumit fel, proiectul de inovare al echipei voastre, insa nu vi se va cere sa explicati design-ul modelului sau sa discutati proiectul vostru in timpul meciurilor de robotica.

Daca doriti puteti impartasiti aceste informatii cu altii - si este in regula - dar nu este necesar. Va rugam sa consultati misiunile, regulile si actualizarile probei de robotica pentru mai multe informatii privind misiunea 11.

 

AP 01 – COMUNITATEA VOASTRA

28 iulie 2019

 

Descrierea provocarii pentru proiectul de inovare recomanda echipelor sa:

  • Identifice o problema cu o cladire sau cu un spatiu public din comunitatea lor.
  • Proiecteze o solutie.
  • Comunice solutia lor cu alte persoane si apoi sa o imbunatateasca.

Pentru proiectul din acest an, echipa voastra are libertatea de a defini „comunitatea voastra” in modul in care functioneaza cel mai bine pentru voi. Aceasta inseamna ca echipa voastra ar putea vedea o problema din satul/orasul vostru, din tara voastra sau chiar din alta parte a lumii.

 

 

Alte documente utile

  • Caietul inginerului CITY SHAPER (in format tiparit, disponibil dupa inscriere)
  • Manualul antrenorului CITY SHAPER (in format tiparit, disponibil dupa inscriere)
  • Provocarea CITY SHAPER (romana | engleza)
  • Actualizari si clarificari - 16 septembrie 2019 (romana | engleza)

Sfat: Verificati si sectiunea ”Resurse CITY SHAPER”!