Actualizari si clarificari CITY SHAPER

Ultima modificare: 21 octombrie 2019

Actualizari privind PROBA DE ROBOTICA

AR21 – UTILIZARI PERMISE ALE DISPOZITIVELOR DE LANSARE

21 octombrie 2019

La o citire atenta a regulilor se pot observa doua aspecte importante privind modul de folosire a dispozitivelor de lansare (cadre, distantiere, „jigs”) pentru alinierea robotului inaintea unei lansari.

--- Voi nu aveti voie sa atingeti nici un dispozitiv in momentul lansarii robotului.

--- Robotul nu are voie sa atinga un dispozitiv in momentul lansarii, exceptand cazul in care dispozitivul se afla complet in zona de lansare.

Acest lucru inseamna ca exista doua moduri permise de a utiliza un dispozitiv de lansare:

--- pentru orice dispozitiv >> Aliniati robotul folosind dispozitivul de lansare, mutati dispozitivul in zona de intoarcere, apoi lansati robotul.

(Dacă doriti doar sa folositi dispozitivul pentru ORIENTAREA robotului, atunci aceasta este metoda recomandata).

--- doar pentru dispozitivele care incap si raman complet in zona de lansare >> Aliniati robotul folosind dispozitivul de lansare, luati mana de pe dispozitivul, apoi lansati robotul, lasand dispozitivul asa cum este, neatins pana la urmatoarea intrerupere a robotului.

(Daca doriti sa folositi dispozitivul pentru orientarea SI GHIDAREA robotului, atunci aceasta este metoda recomandata).

 

AR20 – LIVRAREA PODULUI COMPLET

7 octombrie 2019

Modelul vostru complet / corect al podului include doua jumatati superioare cu steaguri, dar numai O SINGURA rampa, asa cum se arata mai jos. Aceasta este tot ce trebuie pentru antrenamente, deoarece robotul nu are de ce sa treaca dincolo de steaguri. Singura data cand o a doua rampa va fi atasata de partea indepartata este pentru cealalta echipa, la o competitie.

AR19 – PARASIREA STEAGULUI

7 octombrie 2019

Nu exista nici o exceptie de la regula 35 pentru misiunea M01, astfel incat conditiile de notare pentru pod si steaguri trebuie sa fie vizibile pentru arbitru la finalul meciului.

 

AR18 – CLASIFICAREA STRUCTURII DE LA MISIUNEA M11

7 octombrie 2019

Structura M11 este echipament. Poate parea un model de misiune, iar in unele pagini din afara textului pentru proba de robotica, chiar se presupune ca este unul, dar in conformitate cu regulile 2 si 5, precum si aceasta actualizare, structura M11 este echipament.

 

AR17 – PARTIAL IN / COMPLET IN

7 octombrie 2019

Pentru M12 si M13, priviti intreaga stiva, nu doar nivelul 1, pentru a decide daca este „in”.

--- in (partial intr-un) cerc, daca ORICE parte din stiva se afla in spatiul de deasupra interiorului sau liniei cercului.

--- complet intr-un cerc, daca FIECARE parte din stiva se afla in spatiul de deasupra interiorului sau liniei cercului.

Partial în. 10 puncte in acest exemplu.
Partial în. 10 puncte in acest exemplu.
Partial în. 10 puncte in acest exemplu.
Partial în. 10 puncte in acest exemplu.
Partial in (beneficiul dubiului). 10 puncte in acest exemplu.
Complet in. 20 puncte in acest exemplu. (include potrivirea de culoare)
Complet in (beneficiul dubiului). 20 puncte in acest exemplu. (include potrivirea de culoare)

AR 16 – STIVE CONECTATE

7 octombrie 2019

Observati cum conectarea stivei la un cerc poate afecta scorul pentru inaltime.

Doua stive. 10 puncte in acest exemplu. Stive fara conectare.
O stiva. 25 puncte in acest exemplu. Stive conectate.
Doua stive. 5 puncte in acest exemplu. Stive fara conectare.
O stiva. 20 puncte in acest exemplu. Stive conectate.

AR 15 – COMBINATII DE STIVE “CONECTATE”

7 octombrie 2019

Stivele care se ating doar pe o latura sunt separate. Dar, daca un bloc atinge direct si uniform mai multe stive, acestea sunt „conectate” si toate sunt considerate ca fiind o singurs stivs. Observati cum conectarea unei stive complet într-un cerc poate afecta scorul de inaltime.

Doua stive. 10 puncte in acest exemplu.
O stiva. 10 puncte in acest exemplu.
Doua stive. 15 puncte in acest exemplu. Stive fara conectare.
O stiva. 10 puncte in acest exemplu. Stive conectate.

AR 14 – UNITATI DE CONSTRUCTIE, NOTIUNI GENERALE

7 octombrie 2019

--- O unitate de constructie este intregul model, nu camerele individuale (imaginea din stanga).

--- Nu este necesar ca ferestrele sa fie orientate spre partile laterale sau baza gri sa fie orientata catre plansa (imaginea din centru)

--- Unitatile de constructie stivuite necesita un contact direct si uniform intre suprafete, precum podelele si tavanele (imaginea din dreapta).

Aceasta este o unitate, nu 4. 10 puncte in acest exemplu.
Puncteaza ca o stiva. 5 puncte in acest exemplu.
Unitatea de sus nu este luata in calcul. 5 puncte in acest exemplu.

AR 13 – ZONA DE INTOARCERE, DEPOZITARE STRATEGICA SI ADAPTIVA

16 septembrie 2019

Cu permisiunea implicita de la regula 22 si clarificarea de aici, lucrurile aflate complet in zona de intoarcere pot fi depozitare, manipulate si mutate in orice mod doriti, oricand dupa inspectie.

--- Daca robotul interactioneaza intamplator cu ceva care se afla in repaus in zona de intoarcere, aceasta nu va fi considerata o interactiune cu voi, deci nu este o intrerupere. Altfel spus: dupa orice lansare si inainte de urmatoarea intrerupere, robotul este liber sa intre si sa iasa din zona de intoarcere si sa interactioneze cu lucrurile, chiar daca le-ai „pozitionat” in mod strategic.

--- Daca robotul se deplaseaza catre zona de intoarcere si credeti ca intrarea lui va fi blocata de ceva din zona de intoarcere, puteti muta acest lucru din drum, daca tot timpul a fost si ramane complet in zona de intoarcere.

Memento: Zona de lansare nu face parte din zona de intoarcere. Nu puteti atinge nimic din zona de lansare intre o lansare si urmatoarea intrerupere, cu exceptia eliminarii unui obiect blocat, asa cum este permis in actualizarea AR09.

 

AR 12 – NU SUNT PERMISE BARIERE/ZIDURI PE POD

26 august 2019

Singurul mod prin care Robotul X poate opri robotul Y din a acumula punctele pentru steag/uri este sa fie mai rapid sau mai puternic la marcare. Confruntarile intre roboti sunt permise in mod expres in textul misiunii 1, prin prima propozitie a regulii 30 (INTERFERENTE), dar toate celelalte actiuni competitive sunt reglementate de a doua propozitie a regulii 30.

 

(AR11 a fost eliminată, deoarece arbitrii nu au găsit-o utilă. Eliminarea nu schimbă nimic.)

AR 10 – CUTII SI TAVI

26 august 2019

--- Puteti transporta echipamentul vostru la masa de concurs in orice cutie sau tava.

--- Cand ajungeti la masa de concurs, asezati toate echipamentele voastre intr-una dintre cele doua zone de inspectie si depozitati cutia sau tava conform indicatiilor arbitrului.

--- Dupa inspectie, toate echipamentele voastre sunt depozitate in zona de intoarcere, conform indicatiilor din regula 19.

 

AR 09 – OBIECTE ESUATE IN ZONA DE LANSARE

12 august 2019

Obiectele esuate / blocate, partial sau total, in zona de lansare pot fi duse in zona de intoarcere, daca doriti. Daca aceasta actiune produce in mod clar / direct o conditie de notare, punctajul astfel obtinut nu va fi luat in considerare.

* Aceasta exceptie de la regulile 22 si 29 atunci cand obiectul esuat / blocat din zona arcului alb cu logo-uri.

 

AR 08 – UTILIZAREA MAINILOR PENTRU INSPECTIE

12 august 2019

Va puteti folosi mainile pentru a restrange / limita echipamentul in volumul unei zone de inspectie.

 

AR 07 – LANSARE ESUATA

12 august 2019

Daca intrerupeti robotul imediat dupa lansare, astfel incat acesta nu a depasit perimetrul zonei de lansare, va trebui sa il lansati din nou, dar nu veti pierde un jeton de precizie. Aceasta este o exceptie de la regula 27

 

AR 06 – OPRIREA CU STRATEGIE/PRECIZIE

12 august 2019

Daca o noua conditie de punctaj este produsa datorita sincronizarii strategice a unei intreruperi (ochii vostri au facut treaba unui cronometru sau senzor), iar acest lucru este evident pentru arbitru, misiunile beneficiare nu vor fi punctate.

 

AR 05 – CLARIFICARI LA REGULA 28

12 august 2019

Iata cele trei posibilitati si urmarile acestora:

1 - Daca incarcatura a fost adusa cu robotul de la cea mai recenta lansare: pastrati incarcatura.

2 - Daca incarcatura era complet in zona de intoarcere cand robotul a fost intrerupt: pastrati incarcatura.

3 - In caz contrar: incarcatura este luata de arbitru.

 

AR 04 – DIMENSIUNEA CONSTRUCTIEI PT. MISIUNEA 11

28 iulie 2019

O parte din dimensiunile structurii voastre pentru misiunea 11 trebuie sa fie mai mari sau egale fata de lungimea unui element LEGO cu 4 crampoane (studs).

 

AR 03 – POZITIA INITIALA A ASCENSORULUI

28 iulie 2019

Pozitia initiala, corecta, pentru ascensor este cu plasarea cabinei albastre in SUS, precum in imaginea de mai jos:

AR 02 – FORMA DRONEI SI POZITIA INITIALA

(Clarificata - sunt disponibile instructiuni de constructie imbunatatite)
28 iulie 2019

Conform cu actualizarea AR02 initiala, modul corect de construire a dronei este prezentat mai jos. Instructiunile de construire au fost actualizate pentru a reflecta acest lucru.

Modul corect de asezare a dronei pe plansa de jos este pe marcajul sau patrat, cu bucla paralela cu liniile de pe marcaj (bucla deschisa este orientata catre zona de lansare).

 

 

AR 01 – MONTAREA SI ASEZAREA PLANSEI DE JOC

(Revizuita pentru a corecta latimea zonei de intoarcere)
28 iulie 2019

Cand asezati plansa de joc pe o masa oficiala, glisati usor plansa pana cand atinge peretii marginilor sudice si estice. Cand dimensiunea mesei si plasarea plansei sunt corecte, zona de intoarcere va masura aproximativ 1143 mm x 342 mm.

Pentru a mentine plansa pe loc, puteti utiliza o banda adeziva subtire, neagra, pe marginea vestica, dupa cum este necesar. Acolo unde banda se lipeste de plansa, aceasta poate acoperi doar marginea neagra a plansei.

 

 

Actualizari privind PROIECTUL DE INOVARE

AP 02 – MISIUNEA 11 SI PIESELE (PREDOMINANT) ALBE

28 iulie 2019

In terenul de joc CITY SHAPERSM pe care l-ati primit, veti gasi elemente LEGO in pachetele etichetate cu „10” pentru a realiza un model al echipei pentru Misiunea 11.

Modelul poate avea orice design, daca indeplineste cerintele misiunii 11. Acest model ar trebui sa reprezinte, intr-un anumit fel, proiectul de inovare al echipei voastre, insa nu vi se va cere sa explicati design-ul modelului sau sa discutati proiectul vostru in timpul meciurilor de robotica.

Daca doriti puteti impartasiti aceste informatii cu altii - si este in regula - dar nu este necesar. Va rugam sa consultati misiunile, regulile si actualizarile probei de robotica pentru mai multe informatii privind misiunea 11.

 

AP 01 – COMUNITATEA VOASTRA

28 iulie 2019

 

Descrierea provocarii pentru proiectul de inovare recomanda echipelor sa:

  • Identifice o problema cu o cladire sau cu un spatiu public din comunitatea lor.
  • Proiecteze o solutie.
  • Comunice solutia lor cu alte persoane si apoi sa o imbunatateasca.

Pentru proiectul din acest an, echipa voastra are libertatea de a defini „comunitatea voastra” in modul in care functioneaza cel mai bine pentru voi. Aceasta inseamna ca echipa voastra ar putea vedea o problema din satul/orasul vostru, din tara voastra sau chiar din alta parte a lumii.

 

 

Alte documente utile

  • Caietul inginerului CITY SHAPER (in format tiparit, disponibil dupa inscriere)
  • Manualul antrenorului CITY SHAPER (in format tiparit, disponibil dupa inscriere)
  • Provocarea CITY SHAPER (romana | engleza)
  • Actualizari si clarificari - 21 octombrie 2019 (romana | engleza)

Sfat: Verificati si sectiunea ”Resurse CITY SHAPER”!