Actualizari si clarificari INTO ORBIT

Actualizari privind PROBA DE ROBOTICA

AR 07 – VITEZA DE EVADARE

 5 noiembrie 2018

Nava spatiala trebuie sa ramana blocata in partea superioara a modelului asa cum se arata. Ca si cu M04, va rugam, singura solutie aici este cea evidenta. Loviti rampa de lansare si distrati-va cat mai mult posibil pe parcurs. Din pacate, aceasta chiar este stiinta rachetelor, dar doar partea despre balistica si impact.

 

AR 06 – TRAVERSAREA CRATERULUI

 5 noiembrie 2018

In fiecare an exista misiuni concepute sa aduca beneficii echipelor care citesc cerintele cu atentie deosebita, observa ce nu spune – descoperind astfel libertatile ascunse ce pot duce la rezolvarea misiunii in mod diferit si poate mai usor decat oricine altcineva... Aceasta nu este una din acele misiuni. Aceasta este doar o misiune folosita pentru a vedea daca puteti naviga pe o suprafata ridicata, neuniforma. Pentru aceasta misiune, trebuie sa faceti ceva ce:

  • incepe complet la est de cratere,
  • traverseaza spre vest peste cratere si
  • se termina complet la vest de poarta aplatizata.

Nu conteaza daca un obiect separat arunca, trage, impinge, transporta, plaseaza sau deschide calea pentru echipamentul de traversare real, deoarece acesta ar fi considerat un obiect separat si nu o parte a echipamentului de traversare. Orice este CONECTAT la obiectul de traversare este, totusi, PARTE a echipamentelor de trecere si ce trebuie, de asemenea, sa traverseze craterul.

In cele din urma, daca echipamentul de traversare plaseaza greutatea pe plansa si / sau pe crater, toate punctele care suporta greutatea trebuie sa mearga printre turnuri in timpul actiunii de traversare.

 

AR 05 – FRAGILITATEA SATELITILOR

5 noiembrie 2018

Se intelege ca robotul vostru va deteriora modelele satelitilor si ca voluntarii care au grija de ei vor face erori atunci cand ii vor reconstrui.

  • Echipe: Satelitii vor avea structurile principale pe bazele lor, cu bucle nedistorsionate, dar precizia detaliilor mai fine va fi considerata intamplatoare.
  • Resetare camp: Va rugam sa ignorati ceea ce a fost scris mai sus si faceti tot ce este posibil pentru a mentine satelitii construiti corespunzator. Pastrati imagini de inalta rezolutie cu voi, daca este necesar.
  • Arbitrii: R17 nu se va aplica modelelor satelitilor, iar PG3 ar trebui aplicat mai relaxat decat de obicei.

 

 

AR 04 – ACCESUL LA PANOUL SOLAR

7 octombrie 2018

Robotul vostru este liber si se asteapta sa schimbe pozitia oricarui panou solar, in orice moment, pentru a maximiza propriul scor, chiar daca unul dintre ele nu a fost numit panoul "vostru".

R16 nu este o problema aici pentru ca:

  • Ambele echipe au acces egal / simetric la ambele panouri solare prin proiectarea jocului.
  • Conditia de 22 de puncte pentru M02 se refera la panourile solare - plural – indicandu-le pe amandoua.
  • Toate diagramele de notare includ ambele panouri.

 

 

AR 03 – REPOZITIONAREA METEORITULUI

24 septembrie 2018

Conform regulilor R10 si M14, un meteorit nu poate fi niciodata repozitionat in afara bazei, cu mana, in timpul unui meci. Conform regulii PG5, orice portiune a unui videoclip care permite repozitionarea manuala trebuie ignorata.

 

AR 02 – CATEVA MOSTRE

20 august 2018

 Mostrele pot fi folosite pentru a castiga puncte asa cum este descris in misiunile M03 si M05, chiar daca axul modelului ”Extractie resurse” nu este complet gol. Aceasta inseamna ca sunt posibile urmatoarele scoruri suplimentare pentru mostre: 8, 10, 12, 18 si 20.

 

AR 01 – FORMA CAPCANEI PENTRU METEORITI

14 august 2018


Capcana pentru meteoriti descrisa in instructiunile de constructie a modelului este corecta. Puteti ignora usoara diferenta vazuta in imaginile din ghidul provocarii.

Actualizari privind PROIECTUL DE CERCETARE

AP 04 - DEMONSTRATII DE PROIECT PERMISE LA EVENIMENTELE OFICIALE

 2 noiembrie 2018

Aceasta actualizare are rolul de a oferi echipelor si organizatorilor de evenimente indicatii privind tipurile de demonstratii care vor fi permise la evenimente.

Realizam ca echipele pot lucra la solutii de proiect care implica utilizarea de lichide si ca pot intentiona sa utilizeze prototipurile acestor dispozitive ca parte a prezentarii lor la evenimente. Datorita potentialelor pericole si a restrictiilor de siguranta de la locul de desfasurare, solicitam echipelor sa-si aduca prototipul solutiei fara apa sau lichid si, in schimb, recomandam echipelor sa prezinte un scurt videoclip al prototipului in actiune pentru a demonstra functionalitatea si / sau solutia dezvoltata.

 

AP 03 – REZOLVAREA "PROBLEMELOR DIN SPATIU" PE PAMANT

11 septembrie 2018

In provocarea INTO ORBITSM se precizeaza ca problema aleasa de echipa voastra trebuie sa fie una „intalnita in timpul explorarii de lunga durata a spatiului”, dar solutionarea ei nu trebuie sa fie neaparat aplicabila in spatiu. Daca echipa voastra identifica o problema ce apare clar pe parcursul explorarii spatiului si care poate fi remediata dupa revenirea astronautilor pe Pamant, atunci aceasta solutie este permisa. Ca la orice proiect FIRST® LEGO® League, echipa trebuie sa demonstreze ca problema aleasa indeplineste cerintele acestui sezon si trebuie sa explice cat mai clar solutia inovativa gasita.

 

AP 02 – REZOLVATI MAI INTAI ”PROBLEMA DIN SPATIU”

01 august 2018

In multe din sezoane anterioare, instructiunile proiectului au instruit echipele sa „proiecteze o solutie inovatoare care adauga valoare societatii”. Pentru proiectul INTO ORBITSM, problema voastra este una unica: trebuie sa „identificati o problema fizica sau sociala cu care se confrunta oamenii in timpul explorarii de lunga durata a spatiului in cadrul sistemului nostru solar si sa propuneti o solutie.” Sezonul acesta, pentru a evita orice confuzie cu privire la beneficiarii solutiei voastre, am eliminat din ghidul provocarii expresia „adauga valoare societatii”. Acest lucru trebuie sa clarifice faptul ca echipa voastra trebuie sa se preocupe doar pe gasirea unei solutii care ajuta oamenii din spatiul afectati de problema voastra. Daca se intampla sa ajutati, de asemenea, oamenii de pe Pamant, prin crearea unei solutii aditionale de tip "spinoff", e minunat! Cu toate acestea, nu este o cerinta. Juratii vor fi avertizati asupra acestei actualizari, astfel incat, atunci cand acestia evalueaza solutia echipei voastre, ei nu se vor astepta sa dezvoltati o solutie inovatoare care rezolva o problema si pe Pamant.

De asemenea, retineti ca echipele trebuie sa-si impartaseasca activitatea in cadrul proiectului FIRST® LEGO® League. Cu toate acestea, ne dam seama ca este posibil sa nu puteti partaja cercetarea cu un expert in explorarea spatiului. Asta e ok! Amintiti-va ca puteti impartasi proiectul vostru cu oricare dintre profesionistii pe care i-ati consultat ca parte a cercetarii voastre pentru a obtine calificativele „indeplinit” sau „exemplar” pe formularul de evaluare.

 

AP 01 – GASIREA UNUI EXPERT

01 august 2018

Una dintre cele mai frecvente intrebari pe care le primim despre proiect in fiecare an este: „Cum putem gasi oameni care ne pot ajuta sa aflam mai multe despre_________” (spatiu, apa, animale, nanotehnologie, etc.). Pentru provocarea INTO ORBIT, ne dam seama ca nu toti traiesc pe aceeasi strada cu un loc de unde se lanseaza rachete!

Cu toate acestea, daca veti examina cu atentie ghidul provocarii, in special paginile 16-18, veti vedea ca sectiunea „Intrebati un profesionist” prezinta mai multe tipuri de experti, nu doar astronauti si specialisti in rachete. De fapt, multe tipuri de profesionisti va pot ajuta sa intelegeti unele dintre problemele legate de calatoriile in spatiu pe termen lung. Personalul medical va poate ajuta sa descoperiti unele dintre problemele fizice cu care se confrunta oamenii in spatiu, cum ar fi expunerea la gravitatie redusa si radiatii. Psihologii si asistentii sociali va pot ajuta sa intelegeti unele dintre problemele sociale cu care se confrunta oamenii cand sunt departe de familie si prieteni pentru perioade lungi de timp. Inginerii aeronautici, mecanici si electrici va pot ajuta sa apreciati unele dintre sistemele uimitoare care sunt necesare pentru a dezvolta nave spatiale capabile sa pastreze echipajele sanatoase si in siguranta. S-ar putea chiar sa va ganditi sa contactati un profesor de la un liceu sau universitate sau sa vedeti daca exista un centru de stiinta sau un planetariu in apropiere. Sectiunea "Site-uri si articole" de la pagina 14 a ghidului contine o lista de locatii pe care puteti incepe sa le cautati.

Exista, de asemenea, cateva intrebari de pornire la pagina 7 din ghid si cateva exemple de probleme la pagina 8. Aceste sectiuni va pot ajuta sa incepeti cercetarea si sa selectati o problema. De asemenea, acestea va pot da o idee cu privire la persoanele de la care sa cereti ajutor. Partea „Impartasiti cu altii” de la pagina 9 a ghidului contine, de asemenea, cateva sfaturi despre gasirea de asistenta pentru echipa voastra. Prezentarea proiectului vostru in fata unor profesionisti este o modalitate excelenta de a va impartasi munca!

Juratii sunt constienti de faptul ca echipele vor vorbi cu o mare varietate de profesionisti in timpul sezonului INTO ORBIT. Deci, nu va faceti griji, nu trebuie sa va gasiti propriul astronaut sau specialist in rachete!

Alte documente utile

Sfat: Verificati si sectiunea ”Resurse INTO ORBIT”!